Thank u for visiting me today..Anak ayam sakit gigi..Datang le lagii..

Friday, May 7, 2010

Orang dulu-dulu


Salam..

N3 ni tribute to my late atok n nenek.

Actually, aku tak penah jumpa my atok. Come to think of it, my mom pon tak penah jumpa dia. I think he passed away masa my nenek mengandungkan my mom..kesian they all...My mom jadik anak yatim even b4 she was born. Dan nenek aku jadik janda di umur yg masih muda belia. And dia tak penah kawin lagi until she died at the age of 80+.

Yg duduk kat dlm gambar tu ialah my datuk. Nampak gambar tu ada tulis 1939?. I think he passed away not long after that. Hensem gak atuk aku..Yg berdiri tu kawan dia. Hmm..atuk saper la tu agaknya ek...

Kat bwh ni gambar arwah nenek.

The 3 boys tu abang-abang aku. Rumah lama tmpt gambar ni was taken, la ni tinggal tangga batu tu jek.. Kalau korang pegi Ulu Yam lama, depan sekolah cina, korang bole nampak tangga batu tu....tinggalan sejarah tuu..

Semoga Allah tempatkan mereka di kalangan org2 yg mendapat rahmat dan perlindungan dariNya. Ameen.

1 comment:

  1. ni kak Rafidah yg beli piring meakin biru dr saya tu ke? maaf sy baru je sehat..dan br koriur brg kak jumaat lalu..
    saya suka tgk gambar2 lama...gambar klasik tu cantikk..

    ReplyDelete