Thank u for visiting me today..Anak ayam sakit gigi..Datang le lagii..

Saturday, August 14, 2010

Pretty in Pink

Assalamualaikum dan salam Ramadhan.

Nengok title tu, teringat kat Molly Ringwald.
Sape tu, korang tanya..
ala..pelakon omputeh, dia berlakun pelem, tajuk citer nya 'Pretty in Pink' le. 
citer lama, taon 80'an dulu. 
Tapi yg aku suka kat si Molly ni, masa dia berlakun sitcom 'Facts of Life'.
zaman aku muda rumaja dulu, sitcom ni antara yg terkenal le..hehe

OK, puas melalut, back to apa yg aku nak share ngan uols ari ni.
A very small collection of Meakin Rosa series.
Yg aku ada cuma the teaset, 
tu pun hok yg biasa je.
tingin sgt nak dptkan the Cinderella set..
tah bila nak ada rezeki..
weeiiii...koling-koling saper2 yg nak huluq kat aku
teaset cinderella rosa..

teapot tu, mcam yg uol leh tengok,
bukanlah dari species Meakin Rosa, ya.
tapi made in Japan punya.
gemuk al debabs wal tembun...hehe..

creamer lak dari kay ell..goh ban huat..

yg lelain tu, sah-sah meakin rosa le.

ada lagi beberapa ciput barang rosa ni..

platter tu rasanya 12" kot ..
pinggan makan ada 3 ketoi, yg paling kanan cinderella
yg tu satu je cinderella yg aku ada..sedih tul..

Antara 4 series Meakin ni ,
set Rosa le yg paling sikit yg aku ada.
at da moment, tak de rasa nak tambah
jadik full dinner set ke hape,
masalah penempatan yg teramat serius..
tp kalu jumpa cinderella teaset, 
aku akan buat-buat lupa masalah penempatan ni..ahaks..

Okkie-dokkie..nak sign-off dulu.
ari ni nak masak apa gamaknya tuk bukak pose ni.
Laki aku kata nak carik itik, wat kari ke rendang ke..
tapi , boleh kah itik dijumpai 
dlm keadaan kita tengah zzzzzzz.....
hmm alahai...

Wassalam.

2 comments:

  1. wahh..nak masak itik..makanan exotik tu..

    ReplyDelete
  2. kak rose, kitorang selalu gak masak itik ni. Kari ke, rendang ke..Senang gak nak dpt itik kat sg buloh ni.

    ReplyDelete